6097961609 |
L'atenció a la diversitat de l'alumnat de Cicles Formatius |
2021-2022 |
Taller a centre. Prof. Cicles Formatius de Grau Mitjà i Superior |
|
|
|
13/12/2021 - 28/1/2022 (15 hores) de 14:00h a 15:00h |
|
INS Torrevicens |
|
av. Torre Vicens, 3 (Lleida)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Segrià
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
13/09/2021 - 26/09/2021 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
L'alumnat que arriba als cicles de formació professional necessita cada vegada més estar acollit des d'una mirada inclusiva, la diversitat funcional, la gestió d'aula amb alumnat NESE, la gestió de la FCT,... necessita professorat actualitzat i format. La necessitat de garantir la inclusió de tots els alumnes fa necessària la tasca de designar i definir les categories de necessitats de suport educatiu. Aquestes categories defineixen condicions temporals o permanents en què es troba la persona i permeten ajustar millor les mesures i suports, justament el que es pretén amb aquesta formació.
Les discapacitats i els trastorns de desenvolupament han de ser abordats des del mateix currículum i dedicant-hi esforços per garantir que l’alumne pot accedir i participar en totes aquelles activitats que resulten imprescindibles per al seu desenvolupament i aprenentatge en societat.
|
| |
Objectius |
1.- Entendre la diversitat com un valor afegit de la nostra societat.
2.- Conèixer la diversitat funcional, les persones que presenten diferents capacitats a nivell físic, intel·lectual, sensorial i/o per trastorn mental.
3.- Conèixer diferents tipus de trastorns que pot tenir un alumne de CF.
4.- Conèixer els diferents tipus d'actuació davant dels trastorns
5.- Assessorar l'equip docent dels diferents CF
|
| |
Continguts |
1.- Conèixer el Decret 150/2017, de 17 d'octubre, de l'atenció educativa a l'alumnat en el marc d'un sistema educatiu inclusiu. article 21 FP
2.- Parlar de diversitat funcional, les persones que presenten diferents capacitats a nivell físic, intel·lectual, sensorial i/o per trastorn mental.
3.- Parlar dels diferents trastorns que ens podem trobar als grups-classe (TEA, Dislèxia, TDAH, RML, TLP,...) i de quines intervencions podem realitzar
4.- Treballar des de les realitats que es troben a l'aula dels CF
5.- Pràctiques sobre intervencions
|
| |
Formador/a |
Roser Vianya i Pilar Atienza
|
| |
Avaluació |
- Satisfacció de les persones assistents i de l'equip directiu amb el disseny i desenvolupament de l'activitat formativa.
- Aprofitament de la transferència immediata a la pràctica docent dels continguts relacionats de l'activitat formativa.
- Aplicació a la Programació de cada mòdul formatiu pel curs 22-23
- Incloure les accions a seguir en el PEC, en l'apartat d'atenció a la diversitat.
|
| |
Requisits de certificació |
- Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
- Avaluació positiva de les tasques individuals i grupals en relació amb l'aprofitament i la transferència immediata.
|
| |
Persones destinatàries |
Activitat dirigida a l'equip docent de cicles formatius de grau mitjà i superior de l'INS Torre Vicens
|
| |
E-mail |
crp-segria@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dilluns |
13/12/2021 |
1400 |
1500 |
Sessió 2 |
dimarts |
14/12/2021 |
1400 |
1500 |
Sessió 3 |
dimecres |
15/12/2021 |
1400 |
1500 |
Sessió 4 |
dijous |
16/12/2021 |
1400 |
1500 |
Sessió 5 |
divendres |
17/12/2021 |
1400 |
1500 |
Sessió 6 |
dilluns |
24/01/2022 |
1400 |
1500 |
Sessió 7 |
dimarts |
25/01/2022 |
1400 |
1500 |
Sessió 8 |
dimecres |
26/01/2022 |
1400 |
1500 |
Sessió 9 |
dijous |
27/01/2022 |
1400 |
1500 |
Sessió 10 |
dissabte |
28/05/2022 |
1400 |
1500 |
|
| |